الاثنين، ١٢ رمضان ١٤٢٨ هـ

بحبكم اوي


انا مش هعرف اتكلم او اقول شكرا علشان بجد شكرا مش هتوفي اي حاجة من الحاجات اللي انتم عملتوها ليا انا واحمد

ويمكن احمد قال اللي ممكن يتقال

بس انا دلوقتي مش هقول شكرا ولكن كل واحد فيكو ليه عندي مكانه جوا قلبي

هبتدي بالبنات

منى

يمكن انا ومنى ونعرفش بعض من زمان بس والله ربنا يعلم انها من الناس اللي بحب اتعامل معاهم و يمكن دا مكنش يحصل كتير بس انا بحبها

وكمان كان ليها دور كبير يوم الخطوبة بجد انا كنت مبسوطة بيها اوي وهي عمالة تظبت معايا وتقولي دي حلوة ودي كدا احلى

ربنا يكرمك يا منى وبجد يفرح قلبك زي مفرحتيني



شيرين الكبيرة

شيرين بقه ليها مكانه خاصة جدا جدا يمكن هي اول مرة هتسمع الكلام دا بس شيرين من غير متعامل معاها اصلا انا بحبها لله والله معرفش ليه ولما اتعملت معاها وعرفتها اتاكد انها تستاهل الحب دا وانها انسانة رائعة واجمل حاجة فيها انا من جوا ابيض اوي

وكمان كانت مظبطاني يوم الخطوبة وكانت بتخفف عني التوتر اللي كنت فيه

وبجد هي نعمة الاخت والصديقة وبجد انا بحبك اوي يا شيرين



مروة

مروتي حبيبتي

مروة بقه هي اختي وحبيبيتي وعشرة المكتب وال HR

وبجد هي فعلا صديقة جميلة اوي ومخلصة جدا و احلى حاجة فيها انها طيبة وجميلة اوي من جوا

ربنا يخليكي ليا يا مروتي ويديم المعروف بنا ونفضل طول الوقت اصدقاء



سلمي

سلمس يعني اطيب قلب واجمل مشاعر من القلب انا مكنتش اعرف سلمى اوي وكل اللي بنا كان مجرد سلام بس مع الايام بقينا اكثر من الاخوات وبجد سلمى من الشخصيات اللي بجد بتحب من قلبها اوي وممكن تحس دا بسهولة جدا من اقل حاجة ممكن تعملها

وكمان عملت الواجب وزيادة يوم الخطوبة وكانت من اصحاب الفضل في اني اكون مبسوطة اوي اليوم دا



رباب

رباب المفروض انها مدرتي بس والله عمري ماحسيت دا ابدا دايما احس انها اختي الكبيرة

ومناسش ابدا الفرحة اللي شفتها في عينيها يوم ما قولتلها اني هتخطب وكام السعادة اللي كانت فيها لما عرفت ان العريس احمد رفعت

اد ايه كان احساسها جميل واد ايه كانت مبسوطة وفرحتها دي فرحتني اكتر

رباب انت فعلا نعمة الاخت وبجد بشكرك على نصيك ليا وعلى احساسك الجميل



هواري



انت بقه ليك قصة معايا

اولا انا مكنتش اعرفك خالص مجرد شكلا بي

وكتير كنت بسال الناس هوا مين دا

بس من بعد رحلة دريم بارك انا عرفت مين دا

هواري هوا انسان رائع وجميل جدا وانا بجد بعزك موت واكيد انت عارف دا ومش محتاج اقولك عليه ياما كان بيسمعني لما اضيق واحب اتكلم وكتير كان بحس اني زعلانة او متضايقة من غير متكلم اصلا

هوا انسان بعرف يحس بالناس وقليل اوي اللي كدة اليومين دول

مش هقولك شكرا بس هقول الحمد لله انه في هواري وانه موجود في حياة احمد ودالي

وبجد من غيلره في الخطوبة كانت حاجات كتير اوي محصلتش ا



مصعب

مصعيبو على راي الكبيرة

مصعب انا مش هقول عليه غير انه اخويا الصغير اللي كان نفسي يكون موجود طول عمري نفسي في اخ صغير وبد لما عرقت مصعب برضو من رحلة دريم بارك حسيت من اول مرة انه هوا الاخ الصغير اللي بيعز اخته اوي ونفسه يعمل اي حاجة علشانها

وبجد انا مبسوطة بيه اوي وكام كان دوره جميل اوي يوم الخطوبة زكفايه انه كان السبب انه يخللي احمد دايما مبسوط وبيضحك



عادل

عادل صديق وزميل العمل والمكتب في المكتب وبجد هوا انسان صبور اوي وصبور عليا انا اوي اوي ياما كان بيستحملني وانا مضيقة ومخنوئة وللاسف كانت دايما بتيجي فيه هوا

ربنا يكرمك يا عادل واكيد انت عارف انك اكتر من اخ ليا

احمد ماهر
احد انا يمكن معرفكش غير من اسابيع بس والله ربنا يعلم انك من الناس اللي برتحلها جدا من اول تعامل بنا ومنساش انك كنت مظبتلنا المكن في اليخت فاهمني طبعا ربنا يكرمك وتتجوز بقه وتعزمنا طبعا علشان نردلك اللي عملتو
رامي
الاستاذ رامي باشا صاحب الافكار الجامدة
تورتة الفول بجد كانت جميلة اوي وبسطنا بيها جدا ربنا يكرمك

ومسك الختام

احمد رفعت

اكيد اكيد انا مش هعر اقول حاجة هنا واكيد انت عارف

بس ممكن اقولك حاجة واحدة بس

عارف انت اجمل حاجة تفرح الواحد هي ايه انه اللي ياما حلمت به تلاقيه حبيبك

ربنا يخليك ليا ويقدرني ان اسعدك واحافظ عليك علشان انت هدية جميلة اوي من ربنا

وبجد الحمد الله انك معايا

انا مش هعرف اقول اكتر من كده بس اكيد في كلام كتير اوي ممكن يتقال



اخيرة انا بحمد ربنا انه انا عندي ومعايا ناس انا بحبها وهما كمان بيحبوني

ومش هقول شكرا بس هقول بحبكم اوي




هناك ١٥ تعليقًا:

قضية عم أحمد Ahmed Case يقول...

برده مش هرد عليكي في تعليق اصبري على رزقك وانت تعرفي ....

عم أحمد

3abdo me7tas يقول...

الف مبروك والله انا فرحت ليكم مع انى مش اعرفكم ولا انتو تعرفونى

مبروك يا ستى داليا
كبروك يا عم أحمد
وربنا يوفقكم يا رب

شيرين يقول...

وأنا كمان يا داليا والله العظيم بحبك جدا جدا جدا.. بس أنا بقى عارفة ليه.. علشان انتي إنسانة شفافة وصادقة وبتعرفي تحبي الناس، علشان كده ربنا بيحبب فيكي الناس.. وبتحاولي تسعدي الناس، علشان كده ربنا هيسعدك قوي..

وإن شاء الله فرحة يوم الخطوبة ما هي إلا بداية لحياة رائعة مع عم أحمد.. وصداقة رائعة بيننا.. ربنا يديم علينا هذه النعمة.

(k)

MarwaAshraf يقول...

هو أنا حعيط هنا عندك وحعيط هناك عند عم أحمد... ايه المشاعر الجامدة دي ... ربنا يكرمك ويسعدكم كلكم يارب ... بقولك عندك منديل علشان مالقتش هناك عند عم أحمد

:D:D::D

غير معرف يقول...

كان نسى ابقى اول واحدة اعلق بس يلا مادام احمد .. اقعد شوية على جنب

..

عارفة ياداليا .. بجد والله .. انا من اول يوم فى الشغل بعد الخطوبة وانا حاسة ان فى كلمة موجودة بيبنى وبينك كل ما عينا تيحى فى بعض ...

ولما النهاردة جيتى وقفتى جنبى وقلتيلى ادخلى على البلوج ، انا قصدت امسك ايدك واطمن عليكى وادردش فى اى حاجة

عشان اقولك من غير كلام اللى دخلت لقيته دلوقتى

بس انتى اكرم .. يارب يدوم الخير والحب بينا .. وماحدش عارف امتى القرب بييجى وازاى .. لكن لما بيحصل صعب اوى يهون او يتغير
..
صدقينى لو قلتلك انا نفسى اوى اتعزم فى بيتك انتى واحمد قريب
..
ونفسى تبقوا معايا فى يوم زى اللى انا كنت معاكم فيه
..
مش عارفة قلت كل اللى عايزة اقوله ولا لا، بس قلبى اتفتحلك وكلامك ده عقد فل فى رقبتى

غير معرف يقول...

معلهش يا دوللى على الهبل والنسيان ..

سيادتى نسيت اكتب اسمى فوق

قال غير معرف قال

وفكرينى اقولك حاجة على موضوع غير معرف ده


باى يا كوكو

Omar يقول...

انا كده بجد هعيط من مدونة احمد الي مدونة داليا مواقف مؤثره كتير
ولو اني برده مش صافي عشان حركة الطورطه بس الف مبروك يا داليا
ربنا يوفئكوا يا رب عشان نتغدى في بيتكوا ات شاء الله

غير معرف يقول...

ربنا يسعدك باصحابك وبخطيبك يارب ويتمم ليكم على خير ويجمعكم على خير وبالخير وفي الخير وتكوني خير هدية له وهو كمان خير هدية ليكي تحياتي من مكتبي الساعة تسعة وانا لسة حتى معملتش الخبر الرئيسي تحياتي

Salma Amer يقول...

أنا لما قريت كلام أحمد على البلوج بتاعة أثر فيا جدا و بعدين قريت كلامك خلاص فعلا مش قدرة امسك نفسي من ذقوكم و جمالكم بجد
انتم بجد حلوين قوي قوي قوي علشان كدة ربنا حيكرمكم
انا بجد فرحت بيكم وجداو بحبكم في الله وربنا يعلم ويارب يارب نفضل أصحاب جامدين جدا وعايزين نعمل اللي اتفقنا علية لما كنا مع بعض في العربية

غير معرف يقول...

بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بنكما فى خير
بجد ياداليا انا مش قادر اوصفلك فرحتى قد ايه
معرفش هتصدقينى ولا لا بس انا فرحت يوم خطوبتك بالظبط زى لما فرحت يوم خطوبه اختى
وبنا يتملكم على خير ويسعدكم أن شاء الله
عادل طوبه

dead man يقول...

لولولولووللولييييييييييييي

ده الناس الحلوة كلها هنا ..

بس مش عارف .. حاسسكو مخدوعين في الواد هواري ده

ربنا يحفظكو ويتمم بكو علي خير ويهنيكو

mesh2dra يقول...

السلام عليكم

عرفت الخبر من عند شيماء الجيزي
وجيت ابارك
الف مبروك
ربنا يكرمكم ويسعدكم مع بعض
ان شاء الله:)

مبرووووك
سلاماتي

He and She يقول...

Amar enti wa ahmad wallahi. This is my first time to get into your blog. 1000 mabrook
Leave that post for a month or so let all the people enjoy it
happy life dear

الحلم العربي يقول...

ألف ألف مبروك يا دولى
بجد فرحتلكوا اوي
يارب يكرمكوا و يوفقكوا و تكون حياتكوا كلها سعادة و حب

هستأذنك اضيف مدونتك عندي
تحياتى الخالصة

دوللي يقول...

هواري
محدش مخدوع فيك هوا دا هواري الانسان
هرد عليك بس مش هنا